Prof. Dr.
Kai Alexander Saldsieder
Professor of General Management and International Business
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W2.3.02
Colloquium
Am 4.12. entfällt das Kolloquium wg. Dienstreise. Mittwoch 17.15 - 18.45 Uhr im W2.3.02
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(07231) 28-6459Kai Alexander Saldsieder is Professor of General Management and International Business at Pforzheim University.
From 1990 to 2000 he was a member of the Bundeswehr (armored force officer: military service, youth officer, editor-in-chief of the field newspaper for Bosnia-Herzegovina and Croatia).
He then worked as a manager in various consumer goods companies (P&G, MGM, Hasbro) in the field of business development.
At the Pforzheim University of Applied Sciences, Kai Alexander Saldsieder gives mostly English-language lectures in the subjects of strategy, business development and general management.
Kai Alexander Saldsieder studied business administration in Germany (Hamburg), the USA (Phoenix/Arizona) and England (Henley-on-Thames).
Kai Alexander Saldsieder is an expert in strategy and business development for SMEs.
Business Development, Marketing and Sales Management , Marketing and Sales Management , Strategic Management , Allgemeine Betriebswirtschaftslehre
since 2008 - Pforzheim - Germany
Professor of General Management and International Business
General Management , International Business , Marketing , Strategic Management
Journal article
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2018). Vertrauen vor Technologie, Steigert die Verlagerung der Führung von Menschen auf Systeme die Produktivität zulasten von Vertrauen und Unternehmenskultur? in: Sales Excellence. Sales Excellence (5), pp. 38-41.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2017). Mit International Business Development Management zu einem positiven Image. Sales Management Review (3), 46-55.
SALDSIEDER, K. A., HESSELBARTH, Y. C. (2016). Digital Leadership zwischen Effizienz und Entfremdung. Sales Management Review, 25 (2), 30-41.
SALDSIEDER, K. A., RUSS, P., HÄGELE, Y. (2016). Der Wert des Wissens. Sales Management Review (5), 33-35.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2015). Kunde 2.0 – Kundensegmentierung im Wandel. Sales Management Review (4), 22-31.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2015). Key Account Management im Wandel. Sales Management Review (5), 12-21.
SALDSIEDER, K. A., HOAG, A. (2014). Catching up with the Danes – Why Denmark succeeds as a top entrepreneurial country and what we can learn from them. A qualitative-explorative study on the environmental frame conditions promoting business start-ups in Denmark. Ekonomski Vjesnik / Econviews : Review of Contemporary Entrepreneurship, Business, and Economic Issues (2), 343-362.
SALDSIEDER, K. A. (2011). Produkten ein Gesicht geben. Pbs aktuell (4), 12-13.
SALDSIEDER, K. A. (2011). Lizenzen: Mit Marken den Markt bewegen., pp. 54-55.
SALDSIEDER, K. A. (2010). Führungskultur - Investition in die Mitarbeiter. Sales Business (8 bzw. 9), 40-41.
SALDSIEDER, K. A. (2010). Die geliehene Marke – Chancen des Licensing. Das Spielzeug (8), 12-13.
SALDSIEDER, K. A. (2010). Mehr Zeit für den Kunden. Sales Business (4 bzw. 5), 54-55.
SALDSIEDER, K. A. (2010). Licensing in der deutschen Spielwarenindustrie - Chancen und Herausforderungen für Hersteller und Handel. (3 bzw. 4), pp. 48-49.
SALDSIEDER, K. A. (2008). Erfolgsfaktoren des Licensing in der deutschen Spielwarenindustrie (Dissertation). Hampp-Verlag.
Chapter in Book
GUTZENTAT, V. M., SALDSIEDER, K. A. (2023). STORYTELLING AS A COMMUNICATION APPROACH FOR CRADLE TO CRADLE PRODUCTS IN THE CLOTHING INDUSTRY. In A. Erceg (Ed.), Interdisciplinary Management Research XIX ( ed., pp. 992-1017). Osijek, Croatia; Pforzheim, Germany: Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Economics/ Pforzheim University, Business School.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2010). Web 2.0-Marketing als Instrument zur Einführung von Produktinnovationen: Chancen und Herausforderungen für die Unternehmenspraxis. In Loock, H.; Steppler, H. (Eds.), Marktorientierte Problemlösungen im Innovationsmarketing. Gabler-Verlag.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2010). Wettbewerbsdifferenzierung durch Lizenzen. In Görg, Ulrich (Eds.), Erfolgreiche Markendifferenzierung. Strategie und Praxis professioneller Markenführung (1. Auflage ed.). Gabler-Verlag.
WALTER, N., SALDSIEDER, K. A. (2010). Machtfaktor Konsumentendemokratie - Chancen und Herausforderungen für die Markenführung im Web 2.0. In Görg, Ulrich (Eds.), Erfolgreiche Markendifferenzierung. Strategie und Praxis professioneller Markenführung (1. Auflage ed., pp. 127-148). Gabler-Verlag.
SALDSIEDER, K. A., MILITZ, S. (2008). Efficient Consumer Response: Mehr Ertrag durch Wertschöpfungspartnerschaften. In Hämmerling, Anette (Eds.), Kompendium der Schuhwirtschaft 2009 (3. kompl. überarbeitete Ausgabe ed.). FAZ Institut.
Publication in Collected Edition (encyclopedia...)
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2021). Lemma: "Sponsoring". Staatslexikon. Recht - Wirtschaft - Gesellschaft, Band 5, Schule - Virtuelle Realität. Herder Verlag, Freiburg i. Brsg. - Basel - Wien, Germany.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2019). Lemma: "Marketing". Staatslexikon. Recht - Wirtschaft - Gesellschaft, Band 3, Herrschaft – Migration. Herder Verlag, Freiburg i. Brsg. - Basel - Wien, Germany.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2018). Lemma: "Handel". Staatslexikon, Recht - Wirtschaft - Gesellschaft, Band 2, Eid - Hermeneutik, 8. Aufl.. Herder Verlag, Freiburg i. Brsg. - Basel - Wien, Germany.
Academic Papers of Pforzheim University
SALDSIEDER, K. A., HÄGELE, Y., RUSS, P. (2017). Der Wert des digitalen Ich. Humandatenwertschöpfung im Internetzeitalter. Konturen : die Hochschulzeitschrift, Germany.
SALDSIEDER, K. A., HESSELBARTH, Y. (2016). Führung im Wandel. Germany.
SALDSIEDER, K. A., WALTER, N. (2010). Consumer Empowerment – Chancen für die Markenführung im Web 2.0.
Reviewer
2022
Reviewer for Textbook Jobber, D., Lancaster; Le Meunier-FitzHugh, K. (2019): Selling and Sales Management, 11.th edition, Pearson, Harlow."
United Kingdom
2016 - 2017
Reviewer for Textbook "Wirtz, J./Lovelock, C. (2017): Essentials of Services Marketing, 3rd edition, Pearson".
United Kingdom
Media Citation
2020
Neubauer, D.: Phantasialand für die Innenstädte. Nicht nur Corona setzt dem Einzelhandel zu, in: Badische Neue Nachrichten, Vol. 264, 13.11.2020, Blickpunkt: "Einzelhandel"
Germany
Expert Assessement/Evaluation
since 2018
Gutachter AQAS NRW International Business
Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programs (AQAS) Germany
Participation at a seminar/workshop (participation only)
2018
University of Cambridge Ancient and Classical Worlds Summer Programme 2018
University of Cambridge United Kingdom
2013
University of Maryland, Maryland English Institute: English for Teaching
University of Maryland United States
Presentation/Speech
2017
China´s Boom in OFDI (Outflow Foreign Direct Investment) - Threat or Opportunity for German Businesses? Vortrag im Rahmen des Gastbesuches von Studenten der University of Wyoming "International Experience 2017. Innovation and New Strategies in a Globalized World", Business School Hochschule Pforzheim.China´s Boom in OFDI (Outflow Foreign Direct Investment) - Threat or Opportunity for German Businesses? Lecture during Visit of University of Wyoming "International Experience 2017. Innovation and New Strategies in a Globalized World", Pforzheim, 25.10.2017.
Hochschule Pforzheim Business School/ University of Wyoming Germany
Other administrative responsibility in academic service
since 2017
Coordinator Partner University Denmark
University of Southern Denmark Denmark