Internet Explorer wird nicht mehr unterstützt.
Prof. Dr. Moritz Peter

Prof. Dr.

Moritz Peter

Contact

Room

T1.5.23

Colloquium

Mittwoch, 15:30 -17:00 Uhr , Raum T1.5.23

Phone

(07231) 28-6671

Mail

moritz.peter(at)hs-pforzheim(dot)de

2014 - Dr. Sc., Logistic Management
Eidgenössische Technische Hochschule Zürich
Switzerland


2007 - Diplom (Universitaet), Business Administration
Universität Mannheim
Germany


2006 - Master of Business Administration, Business Administration
California Lutheran University
United States


since 2018 - Pforzheim University - Germany

Professur für Beschaffungsmanagement


2014 - 2018 - International School of Management (ISM) - Germany


2008 - 2013 - Daimler AG und Porsche Consulting -

Supply Chain Spezialist


2015

Theory-driven empirical research paper


2014 - 2015

Bester Dozent: ISM - Köln, Wintersemester 2014


2014

Bester Dozent: ISM - München, Sommersemester 2014


Procurement and Logistics

Journal article

ZEISEL, S., PETER, M. (2022). Navigating offshoring decisions between cost advantages and corporate social responsibility risks. International Journal of Integrated Supply Management, 410 - 433.

WAGNER, S., BODE, C., PETER, M. (2022). Financially Distressed Suppliers: Exit, Neglect, Voice, or Loyalty? International Journal of Logistics Management, 33 (4), 1500-1523. doi:10.1108/IJLM-02-2021-0127.

PETER, M., BODE, C., SCHÜLTKEN, R. (2021). Was Hochschulabsolventen wirklich wollen. Best in Procurement, pp. 44-46.

PETER, M. (2020). Social Distancing in der Geschäftswelt. Virtuelle Verhandlungen: Die neue Normalität im Einkauf? Beschaffung aktuell, 62-63.

PETER, M. (2018). Perspektivenwechsel im Beschaffungsmanagement. Best in Procurement.

PETER, M. (2016). Von Modetrends und schnellen Lieferketten: Neue Zeitenrechnung in der Fashionindustrie. Europolitan (Absolventenzeitschrift der ESB Reutlingen).

PETER, M., BODE, C. (2016). Im Änderungsmanagement liegt der Gewinn. Beschaffung aktuell.


Chapter in Book

PETER, M., RATHGEBER, P. (2021). Sourcing Strategies and Trends: Global versus Local. In Ludwig Martin (Ed.), International Business Development ( ed., pp. 141-154). SpringerGabler.


Instructor for seminar/workshop

2021

VDA-BME Einkäufertag (IAA Mobility, Munich)

Germany

2020

Führungskräfte Meeting - Porsche AG (Beschaffung)

Germany

2020

VDA-BME Einkäufertag (Webinar)

Germany

2019

54.BMESymposiumEinkauf&LogistikWorkshopleitungRohstoffmärkte2020

Germany

2019

IAA Frankfurt VDA/BME Einkäufertag Moderation

Germany

2019

HannoverMesse Industrial Supply Day Podiumsdiskussion

Germany


Other administrative responsibility in academic service

since 2019

Mitglied des Fakultätsrates

Germany

since 2019

Auslandsbeauftragter der Fakultät

Germany


Academic association membership

since 2019

IPSERA: International Purchasing and Supply Education and Research Association

Germany


Other

since 2016

Mitglied: Hochschullehrerbund (hlb)

Germany

since 2015

Mitglied: Bundesvereinigung Logistik e.V. (BVL)

Germany

since 2015

Mitglied: Bundesverband Materialwirtschaft, Einkauf und Logistik e.V. (BME)

Germany