Prof. Dr.
Michael Paetsch
Marketing, insbesondere Vertrieb und internationale Aspekte des Marketing
Contact
Room
W2.3.13
Colloquium
DO 14.00 - 15.30 Uhr - Bitte um vorherige Anmeldung per Mail.
Phone
(07231) 28-6284Mobile Communication Technolgy
Business Analytics/Big Data
Online Marketing
1992 - PhD (CPU)
Columbia Pacific University
United States
1989 - Dipl.-Kaufmann
Universität Mannheim
Germany
1989 - MBA
University of San Francisco (USA)
United States
Journal article
PAETSCH, M., DORCÁK, P., POLLÁK, F., ŠTRBA, L., KRŠÁK, B. (2017). Developing a Framework for Future Mobile Data Pricing. QUALITY INNOVATION PROSPERITY, 21 (2), pp. 84-108.
DORCÁK, P., PAETSCH, M. (2016). Analysis of effectiveness of selected types of e-marketing communication. ECONOMY & SOCIETY & ENVIRONMENT, 8 pages.
DORCAK, P., PAETSCH, M., POLLAK, F. (2016). Towards Improving the Quality of the Strategy Process. International Journal of Business and Economic Affairs (IJBEA), 1 (1), 74-85. doi:10.24088.
PAETSCH, M. (1990). Mobil in die 90er Jahre - Teil 3. Logistik heute : das Logistik-Magazin für Industrie (7 bzw. 8).
PAETSCH, M. (1990). Telekom gerät unter Druck. Funkschau (Abstracts) (23).
PAETSCH, M. (1990). Mobil in die 90er Jahre- Teil 2. Logistik heute : das Logistik-Magazin für Industrie (6).
PAETSCH, M. (1990). PCN/CT2 USA Verwirrspiel mit Unbekannten. Funkschau (Abstracts) (22).
PAETSCH, M. (1990). Mobil in die 90er Jahre- Teil 1. Logistik heute : das Logistik-Magazin für Industrie (5).
PAETSCH, M. (1990). Mobil in die 90er Jahre -Teil 4. Logistik heute : das Logistik-Magazin für Industrie (9).
Book/Monograph/Ebook
PAETSCH, M. (2012). Smart Metering und das Human Interface. Wiesbaden: Springer Vieweg.
PAETSCH, M. (1993). Mobile Communication in the USA and Europe: Regulation, Technology and Markets. Artech House Inc.
Chapter in Book
PAETSCH, M. (2010). Über die globale Vernetzung von Maschinen und Maschinen. In Burda, Hubert; Döpfner, Mathias; Hombach, Bodo; Rüttgers, Jürgen (Eds.), 2020 - Gedanken zur Zukunft des Internets (1. Auflage ed.). Klartext Verlag.
Online Publication
PAETSCH, M., BOHE, A., TODD, G. (2009). Capture the Next-Generation Customer. Information Management Magazine vol. 58. INFORMATION & MANAGEMENT, United States.
Presentation/Speech
2020
2020
Germany
2019 - 2020
2019 5G: Use cases in advanced logistic
Germany
2017
2017 Digital Transformation iand Artificial Intelligence
Kuala Lumpur Malaysia
2017
Digital Transformation and Value Engineering
Manila Philippinen
2017
Ditigal Transformataion and Internet of Things
Tokyo Japan
2016
2016 Telecom Challenges in Africa
Lagos Nigeria
2016
2016 Digital Customer Relationship
Dubai the United Arab Emirates
2015
2015 GSM World Internal: Evolution of Telecoms Industry
Barcelona Spain